lista pentru nunta

Lista to do pentru nunta

Lista pentru nunta este cam stufoasa si generatoare de panica. Desi mi se pare ca a trecut asa mult de la nunta noastra, in realitate sunt vreo 10 luni, dar o trec inca la evenimente importante recente. Si daca tot e „proaspat” evenimentul, m-am gandit zilele trecute sa fac o lista organizare nunta cu toate lucrurile necesare. Nu ca mi-ar trebui mie, dar prietena mea, Diana, se marita chiar peste 3 luni si nu stie de unde sa inceapa.

La momentul acela eu imi notam cam tot in agenda si am reusit sa mai salvez toate nimicurile pe care trebuia sa le facem. Desigur, poate o sa mai imi scape, daca simti nevoia sa completezi, nu te rusina!

Pornim de la momentul in care exista deja un restaurant care iti ofera in mare cam tot ce iti doriti, da? Si spun asta pentru ca iti va usura foarte mult organizarea: de la inchiriat de scaune (daca vrei un anumit tip de scaune), fete de mese, huse pentru scaune, aranjamente florale pentru mese pana la bautura si tort. In general, cam asa sunt acum pachetele.

Apoi, in ordine: muzica (noi am ales Bazzar – o trupa foarte cool, cu un vibe fresh, young si pe gustul nostru), foto (am o poveste intreaga intr-un articol viitor) video si biserica. Si stabilirea cununiei civile. Daca va fi in aceeasi zi, daca va fi in alta zi. Si unde si cum. Si cu cine. Cununia civila este de fapt, un drum la primarie caruia i se atribuie un numar infinit de semnificatii. Dupa mine, nu merita niciun sfert din importanta si fastul pe care toata lumea se agita sa i-l ofere. Oricum, iata cam ce ai avea nevoie pentru cununia civila:

  • Acte (Certificat de nastere, buletin – merge si cu viza de flotant daca vrei intr-o anumita locatie, certificate medicale – sunt vreo 2 analize importante, timbre si taxa care se plateste la primaria unde are loc evenimentul)
  • Sampanie
  • Piscoturi
  • Bomboane
  • Buchet
  • Rochie, haine, pantofi (pe-astea nu ai cum sa le ratezi)
  • Pahare de sampanie (de plastic, doamne ajuta ca exista!)
  • Programare la make up, hairstyle
  • Si de vorbit cu foto + video
  • De invitat pe cine vreti voi

Cam atat pentru cununie.

Si acum incepe distractia…pentru nunta.

  • Verighete
  • Rochie – de stabilit probele
  • Costum – de probat, de ales, de comandat
  • Pantofi – de comandat
  • Dansul mirilor – de stabilit melodie, de invatat pasii, de cautat cursuri de dans
  • Programare make-up si coafor + de programat si o proba, ca nu strica!
  • De cautat camasi, butoni + accesorii mire
  • De cautat voal, cercei + accesorii mireasa
  • Marturii nunta – nu mai este un must
  • Invitatii  – grafica + text + print + stabilit intalniri cu toata lumea (atentie: aici se pierde mult timp!)
  • De comandat buchet mireasa + nasa (si aranjamente florale, daca nu le aveti la restaurant)
  • De comandat lumanari
  • De mers si pe la biserica (Ca na, s-ar putea sa mai fie nevoie de ceva si pe acolo: piscoturi, vin)
  • De stabilit meniuri restaurant – vegetarieni, copii, meniuri speciale, etc.
  • De degustat meniu final
  • De ales tortul
  • De confirmat invitatii
  • De facut lista finala cu asezarea la masa
  • De stabilit programul cu band-ul (Foarte important: ora la care o sa inceapa sa cante, pauzele si durata fiecarei reprize. Trebuie sa se sincronizeze cu venirea felurilor de mancare – sa cante dupa ce oamenii au terminat de mancat, nu in timp ce mananca)
  • De trimis la restaurant lista place carduri
  • Aranjamente mese (dupa lista finala)
  • De facut un desfasurator al nuntii si de delegat sarcini persoanelor apropiate. Fiecare sa stie ce are de facut.
  • De trimis adrese de la biserica / restaurant tuturor invitatilor!

Tot ce este mai sus face parte dintr-un ritual traditional si clasic, insusit si perpetuat intr-o multime de feluri si sub o varietate imensa de forme si obiceiuri.

Dupa ce termini cu toate de mai sus, daca optezi sa le faci pe toate, poate sa inceapa organizarea propriu zisa. Adica cea de esenta. Acum poti sa te gandesti la o tematica draguta, poti sa personalizezi niste texte pentru invitatii tai, sa iti implici invitatii in organizare si in party-ul propriu zis. Sau sa regizezi un moment special. Sa oferi un quality moment. Poate un foto corner funny.  Trebuie sa stii clar ca nunta este a voastra si tot ce faceti trebuie sa faceti pentru voi.  Invitatii intra la “si restul”. Nu trebuie sa ii ignori complet insa cu politete si bun simt ii poti face sa se simta onorati ca au fost acolo si sa se distreze. A, si sa te gandesti si la playlist. Chiar daca ai DJ dar parca mai sunt niste melodii care te fac sa te zbantui mai tare, nu?

Din pacate, partea asta cu detalii, ramane intotdeauna la urma si nimeni nu mai are timp si energie pentru ea. Din fericire, poti sa te gandesti la momente speciale pe care le-ai dori si sa ramana in lista de “to do-uri” pentru domnisoarele de onoare. In felul acesta chiar e frumos sa ii implici pe cei apropiati in organizare.

Daca esti in pana de idei, gandeste-te la ce lucruri va plac voua cel mai mult! Noi, de exemplu, suntem fani ai dulciurilor facute in casa. De aceea, am ales ca marturii borcanele cu dulceata de gutui facuta de bunica mea. Borcanelele le-am decorat cu voal si fundite alaturi de cativa prieteni care au sarit sa ne ajute. Iar in candy bar am avut si prajituri de casa, care s-au terminat imediat!

Desi nu am avut o tematica bine definita, noua ne-a placut foarte tare ideea de telegrama si Las Vegas. (Asta pentru ca asa se numea salonul si am zis sa le corelam). Invitatiile au fost sub forma de telegrama cu text personalizat („What happens in Vegas stays in Vegas) si cu o stampila pe care era trecuta data nuntii. Am pastrat telegrama pentru figurina de pe tort pe care am avut mesajul ” Just Married” si inscriptia de pe verighete : „You jump, I jump”.  Am folosit telegrame si la nunta unde le-am asezat pe candybar alaturi de cateva pixuri pentru a primi  urari de casatorie! Am primit destul de multe mesaje foarte dragute si foarte sensibile pe care le pastram si astazi intr-o cutie cu amintiri.

Apoi, lui Lucian ii place la nebunie muzica jazz. Asa am hotarat cu cateva zile inainte de nunta sa contactez un saxofonist. A cantat senzational aproape o ora. Iar noi deja pluteam de fericire ascultandu-l!

Un alt personaj surprinzator la nunta noastra a fost Sebastian, pictorul care ne-a surprins nunta intr-un tablou. Toti invitatii treceau pe la el pentru ca erau foarte curiosi. Iar el a reusit sa ii picteze pe toti cei cu care a vorbit! Invitatii au foat grozav de incantati de el! Acum tabloul sta chiar in livingul nostru si este absolut minunat!

Si, pentru ca in ziua nuntii si in apropiere de ziua nuntii au fost cateva aniversari ale prietenilor dar si aniversarea a 6 ani de casatorie a surorii mele, ne-am gandit sa le facemo surpriza: le-am facut tortulete si le-am cantat „La multi ani!”.

Nu am mers pe lucruri extravagante, ci am ales ca nunta noastra sa ne reprezinte in totalitate. Si asa suntem si in viata de zi cu zi: plini de surprize, haiosi si pasionati de detalii marunte de atmosfera. Si cel mai important, ne place sa ne distram!

 

PS 1: Apropo, nu uita sa te distrezi la maximum la nunta ta! Trebuie sa poti sa spui dupa aceea ca a fost cea mai tare nunta la care ai participat:)

PS 2: Ai grija cu alegerea fotografului. O sa-ti povestesc intr-un alt articol si de ce!

Succes!

0
0

3 thoughts on “Lista to do pentru nunta

    1. Hello! Lucian este sotul:) Cel care ne-a cantat la saxofon la nunta este Alexandru Triscariu. Il gasesti pe Facebook – Alexandru D. Triscariu -https://www.facebook.com/profile.php?id=1115194968. Petrecere frumoasa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *